Kereső



Kiemelt partnerek

 

Felhívás

Hirdetésszervezőt keresünk, jutalé­kos rendszerben, magas jutalék­kal.
Jelentkezés szakmai önéletrajzzal.
2020. szep. 24. (csü) – Gellért,Mercédesz
Egész-ség

Németh Imréné Éva cikksorozata (7.)

Téli alvászavar, kedvetlenség

A növények, a fák a vegetáció időszakát élik, a természet téli álmát alussza. Mi, emberek szívesen követnénk a barna medve példáját, átaludva a ködös, szürke, nyirkos, sötét hónapokat. Lássuk, mit tanácsol fitoterapeuta szakértőnk ennek az időszaknak az átvészeléséhez.

2/1. oldal

Cikkemhez a következő gondolatot választottam mottónak:
„Béküljünk meg halandóságunkkal; fedezzük fel a csendben és a sötétségben a szükségszerű rezignáció lehetőségét; ...a legnagyobb sötétségből születik a fény.”
(Ruediger Dahlke)

Reggel még sötétben kelünk fel és indulunk utunkra, délután szürkületben érünk haza munkából, iskolából. Aktivitásunk csökken, nincs kedvünk mozogni, melegre vágyunk, és legszívesebben mindig aludnánk, elbújva az egész világ elől a jó meleg takaró alá. Az olvasnivaló is csak rövid időre köti le figyelmünket, elálmosodunk, nehezünkre esik a tanulás, a munkára való koncentrálás, fáradtnak és nagyon „lustának” érezzük magunkat. Étkezésünk inkább a szénhidrátok fogyasztásának irányába tolódik el, egy kis szerotoninpótlás ideig-óráig feljavítja hangulatunkat.

A lehangolt, szomorú emberek mindenképpen segítségre szorulnak, látható jeleit mutatják hangulatuknak: arcuk mosolytalan, testtartásuk görnyedt, kerülik embertársaik társaságát, tüskéssé, morgóssá válnak. A civilizáció nem megnyugvást, könnyebbséget, hanem stresszt és idegfeszültséget is hozhat a ma emberének.

Gyakran alvászavarok alakulhatnak ki, és ezzel nehezebbé válik a következő napi helytállás. A krónikus kialvatlanság tovább ront a helyzeten, állandósul a folyamatos fáradtság, a munkateljesítmény csökken.

Már lefekvés előtt gondoljunk az „éjszakai báránykák számolgatására”, bátran vegyünk egy levendulás gyógyfürdőt, igyunk meg egy citromfüves gyógyteát, és egy kellemes könyvvel vagy vidám, laza olvasnivalóval, kedvenc zenénk hallgatásával térjünk nyugovóra. Ne hagyjuk, hogy a külső körülmények irányítsák életünket. Kapcsoljuk ki a telefonunkat, és tudatosan csak kellemes, jóleső foglalatosságokkal készüljünk az elalváshoz.

Levendulás gyógyfürdő

Vászonzacskóba 5 dkg levendulát, 2 dkg citromfüvet tegyünk, majd erre engedjünk egy kád vizet. Akinek nem magas a vérnyomása, tehet hozzá 2-3 kanál tengeri sót. Pihenjünk a vízben 20-25 percig (a meleg vizet folyamatosan pótoljuk).

A megnyugvást hozó illóolajokon keresztül áthangolódnak a zaklatott idegek. A csodálatos gyógynövény képes pozitív gondolatokra ráhangolni bennünket, elősegíteni idegeink megerősödését. A fürdőt követő citromfüves gyógyteakeverék hozzájárul a nyugodt éjszakai álomhoz.

Fáradt emberek elalvást segítő gyógyteája

Citromfű (Melissa off.) 1 rész, levendulavirág (Levandula off.) 2 rész, bazsalikom (Ocimum basilicum) 2 rész keveréke.

Időjárási frontokra is érzékeny egyéneknél a fenti keveréket kiegészíthetjük galagonyavirággal (Crataegus oxyocantha) 2 rész és macskagyökérrel (Valeriana off.) 1 rész.
A kétféle tea elkészítése azonban más-más módon történik. (Macskagyökérrel együtt 3-5 percig való főzéssel, nélküle viszont forrázással készítjük el a teát.)

Egyszeri adag: 1 evőkanál teafüvet 2,5 dl forrásban lévő vízzel öntsünk le. Lefedve, 15 percig állni hagyjuk, majd leszűrve, lassú kortyolgatással elfogyasztjuk. Macskagyökérrel alkalmazva 3-5 percig lassú tűzön főzzük, majd leszűrjük és lehűtve, kortyolgatva fogyasztjuk el. Mézzel édesíthetjük.

A cikksorozat egyéb írásai:
Kapcsolódó cikkek:
A szerző egyéb cikkei:
Hozzászólás a cikkhez

A cikkhez csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!

Regisztrációhoz kattintson ide!


Natúrsziget címkefelhő

Teljes címkefelhő | Mire jó ez?
old.natursziget.com