Kereső



Kiemelt partnerek

 

Felhívás

Hirdetésszervezőt keresünk, jutalé­kos rendszerben, magas jutalék­kal.
Jelentkezés szakmai önéletrajzzal.
2020. nov. 24. (ke) – Emma
Egész-ség

Németh Imréné Éva:

Az új influenza ellen – másképpen

A világméretűvé vált új influenzáról folyamatosan tájékoztatnak a hírműsorok, a nemzetközi és hazai közegészségügyi szervek azonnali óvintézkedéseket léptettek életbe. Megnyugtatásunkra itthon bejelentették, hogy ha szükségessé válik, azonnal megkezdik az oltóanyag gyártását.

3/1. oldal

„Ha elég erős a belső energiánk, a betegség nem vehet erőt rajtunk.”
(Kínai bölcsesség)

Felmerül a kérdés, hogy mit tehetünk mi magunk, hogyan védekezhetünk a vírus ellen a családban, a hétköznapi életben? Támaszkodhatunk-e egyáltalán ebben az esetben a gyógynövények hatására és gyógyerejére?

Mozgósítsuk belső védelemi rendszerünket

Átgondolt táplálkozás. A hiányos vagy nem megfelelő táplálék bevitele legyengítheti szervezetünk védekező képességét. Immunrendszerünket megerősíthetjük azzal, ha a helyesen kialakított, fehérjék, szénhidrátok, zsírok, vitaminok (C-, A-, B-vitaminok, karotinok, E-vitamin és folsav), ásványi anyagok, antioxidánsok és flavonoidokban bővelkedő étrend kialakítására törekszünk. Az immunrendszert kedvezőtlenül befolyásolja a fehér cukor, a zsíros és a gyakran fogyasztott húsételek, valamint az olyan ételek fogyasztása is, amelyek hosszú ideig terhelik a szervezet az emésztéssel.

A könnyű ételek (zöldségfélék, friss gyümölcsök) többletenergiát adnak, frissek maradunk, és a vitaminszükségletünket is helyes irányba tudjuk terelni. Ezért a zöldségek és gyümölcsök napi fogyasztása elengedhetetlen. Az étrendi kiegészítők lehetőség szerint gyógynövényi alapúak, tartósítószertől mentesek, természetes készítmények legyenek. Javasolható a napraforgó, a tökmag, a földimogyoró, a dióbél rendszeres fogyasztása, de a csíráztatott gabonafélék minden formája jótékony hatással van szervezetünkre, immunrendszerünkre. Az alacsony kalciumszint is kedvezőtlenül befolyásolhatja a megbetegedések lehetőségét. Bizonyos zöldségek, gyümölcsök gazdag forrásai lehetnek a kalciumszint helyes arányának megtartásában, ilyen a petrezselyemgyökér, a zsázsa, a zeller, a karalábé, a sárgarépa, a füge, a mazsola.

Fűszerek és illatok

Az emberiség évezredek óta ismeri és használja az aromás ízeket, olajokat, illóolajokat, gyógyhatású anyagokat is tartalmazó fűszer és gyógynövényeket. A szervezetünket éltető energiával ellátó fűszerek könnyítik az emésztést, megszüntetik az emésztőrendszeri gyulladásokat, fertőtlenítik az bélrendszert, élénkítik az anyagcserét, ásványi anyagokkal (kalcium, foszfor, magnézium, jód, vas – ezt főként a magvakban találjuk), szerves savakkal, vitaminokkal, egészítik ki táplálékainkat.

A konyhában bátran alkalmazzuk főként azokat a fűszer- és gyógynövényeket, amelyek illóolajat vagy más aromás anyagot is tartalmaznak. Döntően az illóolajok adják meg a gyógynövények, fűszernövények „lelkét”. Gyakorta gyógyszeripari alapanyagok: száj-, fogápolási cikkek, de ételízesítők, üdítő és más italaink zamatát is ezek adják. Fertőtlenítő, antibakteriális, gyulladáscsökkentő, de sok esetben vírusölő hatással rendelkeznek. Ne idegenkedjünk a zöldfűszerek használatától, akár néhány virágcserépben is nevelhetünk családunk számára egészséges, természetes ízű fűszernövényeket.

Egyes növények gyógyhatásai

Gyógy- és fűszernövényeink közül kiemelkedő eredményt érhetünk el immunrendszerünk erősítésében a (lásd korábbi cikkeket) a medvehagyma, fokhagyma, vöröshagyma, valamint az édeskömény, ánizs, szurokfű, bazsalikom, kapor, kakukkfű, babérlevél, torma, csalán használatával.

Kapcsolódó cikkek:
A szerző egyéb cikkei:
Hozzászólás a cikkhez

A cikkhez csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!

Regisztrációhoz kattintson ide!

Hozzászólások
#1 fajcsikildi 2009-11-19 08:30:43
 
Németh Imréné Évától kérdezem hogy melyik gyógynövényt ajánlja az immunrendszer erősítéhez egy kismamának?

Natúrsziget címkefelhő

Teljes címkefelhő | Mire jó ez?
old.natursziget.com