Kereső



Kiemelt partnerek

 

Felhívás

Hirdetésszervezőt keresünk, jutalé­kos rendszerben, magas jutalék­kal.
Jelentkezés szakmai önéletrajzzal.
2020. szep. 18. (pé) – Diána
Nagyvilág

A teljes kiőrlésű gabonamagvak védik
a szív és az érrendszer egészségét

Egy új kutatás megerősítette, hogy a teljes kiőrlésű gabonamagvakban gazdag étrend jelentősen csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát. Ez nemcsak általában igaz, hanem érvényes mindenfajta szívbetegség és a szélütés (stroke) esetében is.

A Wake Forest amerikai orvosi egyetem kutatói a Nutrition, Metabolism & Cardiovascular Diseases című szakfolyóirat online változatában 2007 májusában tették közzé eredményeiket, amelyek a folyóirat nyomtatott számában is megjelennek. Összesen 7 olyan kutatás eredményeit dolgozták fel, illetve hasonlították össze, amelyet több mint 285 ezer emberen végeztek. E tanulmányok adatainak összegzéséből a szakemberek természetesen kiszűrték az egyes vizsgálatok zavaró vagy nem egyértelmű hatásait. Az említett vizsgálatokra 1966 és 2006 áprilisa között került sor.

A kutatást vezető dr. Philip Mellen kijelentette, hogy eredményeik megerősítik a korábbi vizsgálatok következtetéseit. Az 1999-2000 között végzett táplálkozástudományi kutatás úgy találta, hogy az Egyesült Államokban élő felnőtt lakosok mindössze 8%-a fogyaszt naponta három vagy több adag teljes kiőrlésű gabonát, a felnőttek 42%-a pedig egy adott napon egyáltalán nem vesz magához ilyen élelmiszert.

Mellen hangsúlyozta, hogy ha mindennap fogyasztunk átlagban 2,5 adag teljes kiőrlésű gabonát, akkor a szív- és érrendszeri (cardiovascularis) betegségek kockázata 21%-kal csökken – összevetve azzal az adattal, amit napi 0,2 adag teljes kiőrlésű gabona fogyasztása esetén kaptak.

A gabona teljes kiőrlése azt jelenti, hogy a gabonamag minden részét megtartják a feldolgozás során. Tudjuk, hogy a maghéj gazdag rostokban, vitaminokban, ásványi anyagokban, a sejtkárosító szabad gyököket megkötő antioxidánsokban, valamint az egészség szempontjából fontos, telítetlen zsírsavakban. Minél nagyobb mennyiségben fogyasztunk teljes kiőrlésű gabonát, annál inkább csökken az elhízás, a cukorbetegség, a magas vérnyomás és a magas koleszterinszint veszélye. Mellen rámutatott, hogy mivel éppen ezek a fő kockázati tényezők a szívbetegségek és a szélütés (stroke) kialakulása szempontjából, a teljes kiőrlésű gabonamagvak egészségvédő hatása egyértelműen igazoltnak tekinthető.

Forrás és további információ: Medical News Today, Wake Forest University Baptist Medical Center

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólás a cikkhez

A cikkhez csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!

Regisztrációhoz kattintson ide!


Natúrsziget címkefelhő

Teljes címkefelhő | Mire jó ez?
old.natursziget.com