Kereső



Kiemelt partnerek

 

Felhívás

Hirdetésszervezőt keresünk, jutalé­kos rendszerben, magas jutalék­kal.
Jelentkezés szakmai önéletrajzzal.
2021. szep. 22. (sze) – Móric
Nagyvilág

A zöld teától a szezámolaj-kúráig

Hogyan őrizhetjük meg fiatalságunkat?

Születésünkkor kapott életenergia-készletünket a táplálkozásunkkal, különféle gyakorlatokkal és megfelelő tudattal folyamatosan megújíthatjuk. Alább egy csokornyi fiatalító, egészségmegőrző tippet adunk közre osztrák tapasztalatok alapján. Próbálja meg Ön is!

Testünk öregedése összetett folyamat. Az öregedés külső jelei a sejtek szintjén egybeesnek a legkülönfélébb folyamatokkal, amelyeket képesek vagyunk befolyásolni.

Használja ki a táplálékban rejlő lehetőségeket!

A megfelelő élelmiszerek bőségesen tartalmaznak természetes vitaminokat, antioxidánsokat és a bioflavonoidokat, optimalizálják a test védekező- és megújító mechanizmusait. Rendszeresen szerepeljen az étlapján zöldség, gyümölcs, dióféleség, hal. Nemhiába kisebb a tüdő- és gyomorrák kialakulásának veszélye azoknál az embereknél, akik naponta esznek sárga zöldség- és gyümölcsféléket. A paradicsom, a sárgarépa és a homoktövis például rendkívül sok karotinoidot tartalmaz. E hatóanyagok megóvnak minket a rákos sejtek kialakulásától, támogatják bőrünket a nedvesség megkötésében és gátolják a „rossz” LDL-koleszterin kialakulását.

A zöld színű zöldségek, mint a spenót, a zöldborsó, továbbá a köles és a marhahús is fontos vasforrások. Emellett a zöld színű zöldségek folsavat is juttatnak szervezetünkbe, amelyet az folyamatosan felhasznál a sejtek megújításához, míg a köles kovasav tartalmánál fogva hozzájárul a csontok és a szövetek megerősítéséhez.

A káposztafélék és a savanyú káposzta ugyancsak lassítja testünk öregedését. A bennük lévő kolin javítja az emlékezőképességünket, segíthet, ha feledékenynek érezzük magunkat.

Kerülje szervezete felesleges terhelését az élelemben és a környezetünkben található méreganyagokkal – részesítse előnyben a természetes, feldolgozatlan termékeket!

Csak vizet és teát!

A kalóriabevitel 20-40%-os csökkentése késlelteti testünk öregedési folyamatait. A böjtnapok hasonló mértékben tehermentesítik szervezetünket. Iktasson be nyugodtan hetente egyszer egy rizs- vagy almanapot! A vacsora elhagyása a másik bevált módszer a test fiatalon tartásához. Egyszerűen zárja be a konyha ajtaját délután ötkor. Forró víz, tea vagy üres leves később is megengedett.

A bőséges folyadékbevitel nemcsak a vesék egészségét óvja, hanem a bőrnek is feszességet ad. Vizet és teát igyon! A zöld tea természetes antioxidánsok egész sorát tartalmazza. A tea polifenoljai például akár százszor hatásosabbak, mint a C-vitamin, vagy 25-ször nagyobb a hatásuk, mint az E-vitaminnak. Innen ered a zöld tea bizonyítottan rákellenes hatása, a szívinfarktus és az érelmeszesedés veszélyének a csökkentése. Nőknél bizonyították, hogy már napi egy csésze zöld tea elfogyasztásával csökken a csontritkulás kialakulásának kockázata.

Szakítson időt magára!

Fordítson naponta 30 percet magára – használja ki nap mint nap a pozitív gondolatok erejét! A stressz csökkenti immunrendszerünk hatékonyságát, és növeli testünkben a szabad gyökök számát. A tajcsi, a csikung és a meditáció az életerőnkkel való tudatos és jótékony hatású bánásmód alkalmazása, amelynek testünk-lelkünk regenerálódását és az egészségünket köszönhetjük.

Éljen a kielégítő és rendszeres alvás jótékony hatásával! Hormonháztartásunk, amely alvásmintáinkat is szabályozza, szervezetünk védekező és megújító rendszereit is irányítja és maximalizálja.

Dicsérje magát! Fordítson évente egyszer egy órát arra, hogy a fontos értékeket és személyes céljait a közeljövőre nézve átgondolja és leírja. Törekedjen e célok megvalósítására is. Vegye számba a szükséges lépéseket, miközben személyes képességeit, adottságait is figyelembe veszi. Adja meg az önmagának kijáró tiszteletet: mire vagyok képes, mit csináltam jól. Ápolja tudatosan a kapcsolatait. Ügyeljen arra, hogyan bánik az érzéseivel. Fedezze fel a kreativitását!

A mozgás maga az élet

A rendszeres sportolás, ha nem visszük túlzásba, fiatalon és fitten tart. Az élet – mozgás.

A bőr természetes tonizálása

A bőr tonizálásához a B-vitamin – teljes kiőrlésű gabona, tej és búzacsíra – továbbá az algákból és a tenger gyümölcseiből származó cink éppúgy hatásosak, mint a piros és sárga zöldségek flavonoidjai vagy az ananászból, papayából, fügéből származó természetes gyümölcssavak enzimjei.

Szezámolaj-kúra

Tartson szezámolaj-kúrát a hagyományos kínai orvoslás szerint, ezáltal elősegítheti a test regenerálódási folyamatait. A következőképpen járjon el: melegítse fel fürdővízben a szezámolajat 50 °C-ra, hagyja kihűlni, majd kenje be vele a testét.

Igyon egyszerűen meleg vizet!

Az életenergia megtartásának igazi klasszikus módszere a melegvíz-kúra. Igyon naponta többször meleg, forralt vizet, ezzel értékes energiát szolgáltat vissza a testének. A tisztítókúra néhány rizsnap beiktatásával (150 g rizs/nap), hozzá zöld tea fogyasztása segíti szervezetét a méregtelenítésben és a megfiatalodásban.

(Forrás: DA, Die Apotheke, 2007. áprilisi száma, németből fordította Mészáros Csilla)

Nyelvtanítás, korrepetálás, fordítás bölcsész-nyelvtanárnál: (30)-587-9517 (x)

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólás a cikkhez

A cikkhez csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!

Regisztrációhoz kattintson ide!

Hozzászólások
#2 kampari 2007-12-13 08:10:07
 
Nagyon érdekes és hasznos információt kaptam a cikkekből.A meleg,forralt víz ivásának jótékony hatásáról még nem hallotta,de kipróbálom.
#1 loerincz klara 2007-12-12 13:57:37
 
A "Wasserbad" nem fürdővíz, akkor inkább vízfürdő, de a lényege, hogy nem láng fölött, hanem vízgőz fölött kell melegíteni az olajat.
Üdv. Klára

Natúrsziget címkefelhő

Teljes címkefelhő | Mire jó ez?
old.natursziget.com