Kereső



Kiemelt partnerek

 

Felhívás

Hirdetésszervezőt keresünk, jutalé­kos rendszerben, magas jutalék­kal.
Jelentkezés szakmai önéletrajzzal.
2020. aug. 9. (va) – Emőd
Nagyvilág

Az emlékezőképességet is javítja a folsavadagolás

Holland kutatók szerint a nagy dózisban adagolt folsav javítja a memóriát. Erről a vitaminról eddig is tudtuk, hogy számos egészségvédő hatása van – többek között terhes anyáknak érdemes szedniük a baba születési rendellenességeinek megelőzésére, illetve hasznos a szívbetegség és a szélütés elkerülésére is. A mostani kutatás azonban először támasztja alá konkrét adatokkal azt, hogy valamelyik vitamin javítja az emlékezőképességet.

Az eredményekről az Alzheimer-kórt kutató szakemberek konferenciáján számoltak be Washingtonban 2005 júniusában. A szakértők kijelentették: azt nem vizsgálták, hogy a folsav szedésével megelőzhető-e az Alzheimer-betegség kialakulása, azt viszont igen, hogy az e betegség tüneteit nem mutató személyeknél folsav szedése nyomán javult az emlékezőképesség.

Jane Durga, a hollandiai Wageningen Egyetem munkatársa úgy véli, hogy napi 800 mcg folsav szedése támogatja az agy egészséges működését. A kutatás során 818 egészséges, 50–75 év közötti embernek adtak 3 éven keresztül folsavat vagy placebót. Az ezt követő memóriatesztekből kiderült, hogy a folsavszedők emlékezőképessége az 5,5 évvel fiatalabb személyekének felelt meg, míg a kognitív (vagyis gondolkodási) sebesség az 1,9 évvel fiatalabbakéval volt egyenértékű.

A szellemi frissesség megőrzéséhez a szakemberek szerint a folsav szedésén kívül másra is szükség van. Javaslataik a következők:

  • Eddzük az agyunkat, növeljük az agyba jutó vér mennyiségét. Ennek megfelelő eszköze lehet, ha folyamatosan tanulunk, képezzük magunkat, keresztrejtvényt fejtünk vagy például sakkozunk.
  • Tartsuk fenn és ápoljuk társadalmi kapcsolatainkat, forduljunk meg minél gyakrabban társaságban.
  • Eddzük a testünket. Az emlékezőképesség hanyatlása általában összefügg a szívbetegségekkel és a cukorbetegséggel, mert az érszűkület következtében az agyba is kevesebb vér jut. Ezt elkerülendő, próbáljuk megelőzni az említett betegségeket.

A folsav többféle zöld levelű zöldségben, a babban, a narancsban és az eperben is megtalálható. Az Egyesült Államokban és Izraelben gabonaféléket és lisztet is dúsítanak vele. Hozzáférhető táplálékkiegészítő formájában is. Ajánlott napi adagja az USA-ban 400 mcg.

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólás a cikkhez

A cikkhez csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!

Regisztrációhoz kattintson ide!


Natúrsziget címkefelhő

Teljes címkefelhő | Mire jó ez?
old.natursziget.com