Kereső



Kiemelt partnerek

 

Felhívás

Hirdetésszervezőt keresünk, jutalé­kos rendszerben, magas jutalék­kal.
Jelentkezés szakmai önéletrajzzal.
2024. ápr. 21. (va) – Konrád
Nyílt tér

Vég Erzsébet:

Tanárok öröme: interaktív tábla

Közhely, hogy oktatási rendszerünk javításra szorul. Tapasztalom ugyanakkor, hogy hat évfolyamra egyetlen füzet jár, hogy szünetben az épületek között kell ingázni, eközben az iskola olyan modern eszközzel rendelkezik, amellyel javítani lehetne a diákok tanulási kedvét.

2/2. oldal

A pedagógusok tartanak tőle

Jómagam azt tapasztaltam, hogy a tanárok többsége egyelőre tart a tábla használatától, sőt idegenkedik tőle. Beszélgettük néhány kollégával, hogy közösen nekiállunk majd megtanulni a használatát, mert a drága eszköz egyelőre nagyrészt csak kihasználatlanul állt az egyik teremben. Tény, hogy a tábla kezelése az első időkben nagyon sok tanulást és készülést igényel a pedagógus részéről. És szerintem egyfajta szemléletváltást is...

Azt sem vitatom, hogy a tízperces szünetben nem egyszerű előkészülni az órára úgy, hogy az ember általában egy kicsit később jön ki, hiszen mindig akadnak kérdések, megbeszélnivalók a gyerekekkel. Szintén egy kollégától hallottam, hogy az első időkben megduplázódott a készülésre fordított idő, de ez egy-két hét után megtérült, ma már rövidebb ideig tart, mint korábban összekeresgélni a segédanyagokat, hiszen a szoftver általában tartalmaz mindenféle digitális segédanyagot, képeket stb.

Ma már több internetes portál is segíti a pedagógusok felkészülését, munkáját. Ezek a teljesség igénye nélkül:
www.iot.hu: Interaktív Oktatási Portál
www.digitalistananyag.hu: webáruház, ahol több mint 150 speciális oktatóprogram, DVD, CD-ROM, interaktív és digitális tananyag áll rendelkezésre a drogprevenció, az egészségnevelés vagy akár a családi élet és a mentálhigiéné témaköréből.

Személyes véleményem

Sajnos nem volt időm megtapasztalni a tábla használatának előnyeit. Biztos vagyok benne, hogy nagyon jó, és meggyőződésem, hogy muszáj rá építeni, ha azt akarjuk, hogy a gyerekek tanuljanak. Ugyanakkor hatalmas ellentmondás számomra, hogy a tízperces szünetben még arra sincs idő, hogy az ember a mosdóba elrohanjon, vagy megegye a tízóraiját. Értekezletek, adminisztráció, délutáni szakkörök ”fűszerezik„ a napot, már menni kellene a saját gyerekért a bölcsibe/oviba, de még nincs vége a tennivalóknak. Mikor maradjak bent megtanulni a tábla használatát?

Eközben egyetlen füzetet kaptam 6 évfolyamra, ebbe kellett volna beleírnom az összes óravázlatot. Inkább vettem saját pénzből öt spirálfüzetet... Volt egy ominózus osztály, amelyben a gyerekek fegyelmezetlenek, érdektelenek stb. voltak. Sok mindennel próbálkoztam: kedvenc színészükről, sportolójukról készíthettek volna plakátot, majd elmesélhették volna, hogy elképzelésük szerint hogyan telik a napja (gyakorolva ezzel az angol sima jelen időt). Mindezt elküldhették volna e-mailben is nekem, de ez sem tűnt számukra elég izgalmasnak. Talán a tábla segített volna, bár abban biztosan nem, hogy az abban a csoportban lévő epilepsziás fiúval mit is kezdjek, ha éppen órán kapja el egy roham. (Sajnos még azt sem közölték velem, hogy a gyerek epilepsziás...). Hogy is van akkor ez a táblákkal?

Vég Erzsébet

A szerző egyéb cikkei:
Hozzászólás a cikkhez

A cikkhez csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!

Regisztrációhoz kattintson ide!


Natúrsziget címkefelhő

Teljes címkefelhő | Mire jó ez?
old.natursziget.com