Kereső



Kiemelt partnerek

 

Felhívás

Hirdetésszervezőt keresünk, jutalé­kos rendszerben, magas jutalék­kal.
Jelentkezés szakmai önéletrajzzal.
2020. nov. 24. (ke) – Emma
Egész-ség

Hatékony és praktikus házi módszerek

Hogyan erősítsük immunrendszerünket?

Talán nem is gondolnánk, de az olyan mindennapos dolgok, mint a cukorbevitel mennyisége vagy a kézmosás hiánya is nagymértékben hozzájárul immunrendszerünk gyengítéséhez. A télre készülve, íme a legegyszerűbb és leggazdaságosabb módszerek, hogyan támogassuk immunrendszerünket.

Az alábbi mindennapos tevékenységekkel – minden különleges megerőltetés nélkül – nagyon sokat tehetünk egészségünk megőrzéséért, az immunrendszerünk erősítéséért és karbantartásáért:

Cukorbevitel: amint bármilyen felső légúti fertőzés tüneteit (köhögés, tüsszögés, torokfájás) észleljük magunkon, a cukorbevitel napi fogyasztást érdemes a minimálisra csökkenteni. A cukor ugyanis nagyban hátráltatja szervezetünket a betegség elleni küzdelemben. Vigyázat, sok olyan ételben is található cukor, amiről nem is gondolnánk (például a ketchup)!

Elegendő és pihentető alvás: egy kialvatlan éjszaka után szervezetünknek ugyanúgy nehezebb ellenállnia az őt érő támadásoknak, mint nekünk megbirkózni a napi feladatainkkal. Ideálisnak mondható a napi 8 órányi alvás, de a minimum legalább 6 óra legyen. Ha ennél kevesebbet pihenünk, azzal hosszú távon rosszat teszünk szervezetünknek.

Stressz: kiiktatni természetesen lehetetlen, de a túlzott stresszhatás gyengíti az immunrendszerünket. Praktikus lehet viszont egy olyan, hozzánk közel álló módszert találni, amivel könnyebben feldolgozhatjuk a minket ért negatív hatásokat. Ilyen lehet például a meditáció.

Rendszeres testmozgás: a legideálisabb, ha átfogó edzéstervet készítünk magunknak, így szervezetünket sokkal ellenállóbbá tehetjük. Emellett számos más pozitív élettani hatása is van a napi vagy heti rendszerességgel végzett testmozgásnak (alakformálás, keringés javítása, agyműködés serkentése stb.).

A kézmosás fontossága: mindig fordítsunk nagy figyelmet a kézmosásra, nemcsak azért, hogy saját immunrendszerünket erősítsük, hanem azért is, hogy véletlenül se fertőzzünk meg másokat is, ha már betegek vagyunk. A közhiedelemmel ellentétben nem fontos az antibakteriális szappanok használata – sőt, ezek a készítmények sokszor többet ártanak, mint használnak. Válasszunk vegyszermentes szappant, és azt használjuk rendszeresen.

Kiegyensúlyozott étrend: minden ember különböző, nemcsak külsőleg, de aszerint is, hogyan emésztjük meg és használjuk fel a különböző tápanyagokat. Próbáljuk ezért kialakítani a hozzánk legjobban illő étrendet, ezzel is nagyban támogathatjuk szervezetünket.

Az emésztőszervek egészsége: tudományos kutatások kimutatták, hogy immunrendszerünk működéséért 80%-ban az emésztőrendszerünk felel. Probiotikumokkal, jótékony hatású baktériumokkal nemcsak védekező rendszerünket, hanem az emésztésünket is segíthetjük.

B-terv télre

Az immunrendszer – amely, ha úgy tetszik, a személyes testőrünk – bonyolult és nagyon érdekes mechanizmus. Tudjuk, hogy elsősorban a különböző betegségektől és a stresszt okozó tényezőktől védi szervezetünket. Előfordulhat azonban, hogy környezetünk próbára teszi ezt a védekező rendszert, és ha az összeomlik, jönnek a gondok. Vagy mégsem? Merőben más a helyzet ugyanis, ha van a tarsolyunkban egy B-terv.

Ugyanúgy, ahogy a Mount Everestre készülő hegymászók sem indulnak el tartalékok és pótfelszerelések nélkül, Ön se vágjon neki a télnek anélkül, hogy ne gondoskodott volna immunrendszere támogatásáról!

A szabad gyökök instabil, romboló molekulák, amelyekben nem található elég elektron. És bár mindennapi tevékenységek, például légzés során is képződhetnek, számuk jelentősen megnő, ha stressz éri a szervezetet, vagy ha a táplálkozás nem megfelelő. A szabad gyökök legfontosabb tulajdonsága, hogy akadályozhatják az immunrendszer megfelelő működését.

Mit tehetünk tehát, hogy támogassuk szervezetünket és megóvjuk a káros hatásoktól? Testünk automatikusan termel antioxidánsokat, amelyek semlegesítik a szabad gyököket – de az életkor előrehaladásával az antioxidánsok száma jelentősen csökken. Ez azt jelenti, hogy negyvenéves korunkra felére, míg ötven- és hatvanéves korunkra körülbelül tizedére csökken az antioxidánsok aránya a szervezetünkben. Nagyon fontos tehát, hogy ezt a hiányt pótoljuk, csak így biztosíthatjuk immunrendszerünk megfelelő működését.

(Forrás: Powerful and Practical Ways to Support Your Immune System, angolból fordította: Létai Olga)

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólás a cikkhez

A cikkhez csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!

Regisztrációhoz kattintson ide!

Hozzászólások
#1 Kosztor 2009-11-25 11:38:27
 
Én fokhagymát - napi kettő - összevágok kis kockákra, azt nyelem le, majd petrezselyemzöldet rágcsálok utánna, hogy ne lehessen érezni, valamint napi 10 csepp gépfruidmag cseppeket veszek be. Most kezdem el a csalán teát, ami kifelé viszi a szervezetből a mérgező anyagokat. Reggelente 2 db búzafűvet olvasztok fel - 10 percen belül - egy üvegpohában, foggő vizet engedek alá, majd megiszom. Ezzel védekezek, mivel gyomorproblémáim vannak. 4 évig hiába jártam orvoshoz a problémák nem múltak el. Idén februárban barátnőm gyógynövényekkel foglalkozik, adta ezeket a tanácsokat, illetve a búzafűlét is tölle szerzem be. A felpuffadásom teljesen elmúlt, reflukszámra bázikusport iszom, több zöldet eszem, és inkább a csirkehős lelehető fel az étkezésemben, a főzelékek mellett. Természetesen barna rizs, kása stb. Sokkal jobban érzem magam. A mozgásomban még csak abban változtattam, hogy sokkal többet gyalogolo, inkább két megállót elmegyek gyalok, nem szállok fel a villamosra, később beiktatom az úszást, tornát. Így probálok gyógyszermentesen élni, és egészségesebben.

Natúrsziget címkefelhő

Teljes címkefelhő | Mire jó ez?
old.natursziget.com