Kereső



Kiemelt partnerek

 

Felhívás

Hirdetésszervezőt keresünk, jutalé­kos rendszerben, magas jutalék­kal.
Jelentkezés szakmai önéletrajzzal.
2019. okt. 16. (sze) – Gál,Aurélia
Életmód

Jó reggeli: fél egészség

Tört gabona zamatos bogyókkal

Jól hangzik: amíg a reggelink magától elkészül, felöltözünk vagy tornázunk, azután megesszük a finomságot, és egész nap frissek, energikusak leszünk. Egy odesszai asszony írta le személyes tapasztalatait, és ez talán meggyőzőbb tudományos kutatások, magyarázatok ismertetésénél.

Nem azonnal értettem meg, mennyire fontos, hogy helyesen reggelizzünk. Sok éven át teljesen mellőztem a reggelit, egyszerűen megittam egy csésze kávét, ez nekem elég volt 11 óráig, amikor ettem egy szendvicset, ittam utána egy csésze teát, vagy ismét egy csésze kávét.

Súlycsökkenés, jó közérzet

Mint olyan sokan, én is este laktam jól, a munka után. Negyvenéves koromban eltávolították az epehólyagomat, mert kövek keletkeztek benne, és körülbelül azóta kezdtem helyesen táplálkozni.

Most már sajnálom, hogy nem korábban. Miután ugyanis hozzászoktam a reggelizéshez úgy, ahogy azt az egész szervezet normális működése megköveteli, a súlyomat is gyorsan normalizáltam – egyszerűen lefogytam pontosan arra a súlyra, amely az én koromban szükséges. Emellett teljesen egészségesnek kezdtem érezni magam, azaz könnyűnek és kiegyensúlyozottnak.

Szeretném most másokkal is megosztani a receptet, amelyet a „diplomata reggeli” névvel illetnek, nem tudom ugyan, hogy miért éppen így hívják...

A recept

Tegyenek a tányérra egy réteg tört gabonát – ez általában lehet összetört zabdara vagy hajdinaszemek. A tört gabonára helyezzenek lédús bogyós gyümölcsöt, frisset vagy fagyasztottat – szezontól függően –, villával törjék össze a bogyókat, és hagyják állni fél órán át. Ez alatt az idő alatt elkészülhetünk az öltözéssel vagy tornázhatunk. A fél óra elteltével tányérunkon finom, élő, hasznos eledel lesz, amely egész napra feltölt energiával és vitaminokkal.

Az új étrendhez és az étkezési szokások átalakításához nagyon gyorsan hozzászoknak, mert két óra elteltével már nem akarnak majd „bekapni valamit”, mint régen. Meglátják, az ételek kiválasztásához is sokkal figyelmesebben látnak hozzá ezután. A legfontosabb, az első lépés az egészséges étkezéshez a reggeli. Próbálja ki! (Lídia Bokova, Odessza)

Ötlet:
A zabkása (zabpehely, zabdara) napi reggeli adagja segít a frissesség visszaszerzésében. A zabkása a szükséges szinten tartja a vércukorszintet, megnövelve ezzel a szervezetben az energiatartalékokat. A fáradtság érzését pedig elveszik a savanyított tejtermékek, lehetőség szerint natúr termékek, amelyek nincsenek tartósítva. Az egyszerű, hétköznapi aludttej, amit saját magunk is könnyen elkészíthetünk – megfizethetetlen. Enyhén melegítsenek fel 1 l tejet, tegyenek bele 1 evőkanál tejfelt vagy fél pohár kefirt, és hagyják állni szobahőmérsékleten egy napig.

(Forrás: natural-medicine.ru, oroszból fordította: Bajkovné Erdész Mária)

Hozzászólás a cikkhez

A cikkhez csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!

Regisztrációhoz kattintson ide!


Natúrsziget címkefelhő

Teljes címkefelhő | Mire jó ez?
old.natursziget.com